Zorg voor ontspanning


Zorgelijk vind ik het dat goed gedrag wordt afgekeurd en gedrag dat zorgt voor veel spanning in je systeem wordt goedgekeurd. De een richt zijn leven zo in, een ander richt zijn leven op een andere manier in, de een eet gezond, een ander ongezond, en zo kan ik nog een tijdje doorgaan, waar het omgaat is dat hetgeen wat je doet je in harmonie houdt, in balans zodat je weinig tot geen belasting op de zorg maakt. Want deze sector heeft het zwaar.

Van mij hebben ze weinig last, tot nu toe lukt het mij om ze weinig tot niet te belasten, een beroep op ze te doen, en dat hoop ik zo te houden tot ik van deze aarde af ga, mijn aardse leven vaarwel zeg.


Tot die tijd hoop ik anderen te inspireren hetzelfde te doen, je leven zo in te richten dat je weinig tot geen belasting op de zorg legt. Want deze mensen hebben het al druk genoeg, onze zorgkosten zijn veel te hoog, en deze hoeven van mij echt niet verder omhoog.


Op dit moment betaal ik een hoog bedrag iedere maand weer aan de gezamenlijke pot, waar veel uit wordt betaald voor mensen die zorg nodig hebben, en ik houd mij graag bezig met: hoe zorg je goed voor jezelf, blijf je in balans.


Balans is een staat waarin spanning en ontspanning elkaar afwisselen, je weinig tot geen zorgen hebt of wordt beïnvloed door wat zich in je omgeving afspeelt.


Je niet laten beïnvloeden wat zich in je omgeving afspeelt is best een uitdaging op dit moment, een tijdvak waarin je gedwongen wordt om net als de zorg te vertrouwen op vaccins. Niet meer vertrouwen op je innerlijk kompas die tegen je zegt: "Ho stop, je gaat uit balans!" Nee, een prik die jou bijstaat om door een seizoen te bewegen of op vakantie te gaan, naar een bioscoop, of lekker uit je dak te gaan in een club!


De vraag is: Houdt een vaccin jou in balans? Draagt een vaccin eraan bij dat jij je gedrag zo gaat veranderen ten opzichte van jezelf dat je weinig tot geen belasting brengt op de zorg.


Een vraag die dan bij mij opkomt is: Wat doet een vaccin? Het laat jou kennis maken met informatie die jou mogelijk uit harmonie kan brengen, het nodigt je immuunsysteem uit voor je aan de slag te gaan en jou zo te behoeden dat je ziek (minder) wordt en je minder beslag legt op de zorg. Maar het wijzigt niet zoveel aan je gedrag, of wel? Zorgt het ervoor dat spanning en ontspanning elkaar afwisselen.


Wat is spanning? Belasting op je systeem, te veel belasting is niet goed, de belasting moet zo zijn dat je de staat van harmonie kan behouden, en je kan voelen, dat er teveel spanning is. 


Denk je er wel eens over na, dat als je hoofdpijn hebt, je wellicht iets verkeerd hebt gegeten, je te veel hebt ingespannen, als je rugpijn hebt dat je lichaam wil rusten, knikkende knieën tegen je zeggen, is dat echt wat je wil, opereer je vanuit je innerlijk kracht? Het zijn maar een paar voorbeelden van signalen van je lichaam.


Signalen die ik ook wel eens in de wind heb geslagen, maar in het nu graag naar luister,  onderzoek en mijn gedrag aan pas of wijzig. 


Ja, het is zorgelijk mensen te laten geloven dat met een vaccin je minder last brengt aan de zorg. Tijdelijk zal het je helpen, je gelooft immers dat je iets hebt gedaan dat bijdraagt aan het maatschappelijk belang, maar we weten allemaal ergens diep van binnen dat het maar een tijdelijke oplossing is, als je iets wilt doen voor de zorg, hen minder wil belasten zal je toch echt naar je eigen gedrag moeten kijken. 


Zolang dat niet wordt besproken voorzie ik dat de druk op de zorg zal toenemen, dus laten we ze een handje helpen, begin met onderzoeken: Draagt mijn gedrag bij aan goede zorg voor mijn lichaam, wissel ik spanning af met ontspanning? Is dat niet het geval dan moedig ik je aan dit te gaan. Zoek je een fijn adres waar je dit kunt ervaren/leren, in mijn Yoga en Pilates school: Bodyflex 100% Catharina geef ik diverse trainingen waar spanning en ontspanning elkaar afwisselen.



Namaste,


Catharina Blijlevens

Laat je innerlijk stralen!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Over mijn linkerhand

Yogatherapie, zelfhelend vermogen