Mijn leven als een Yogi

Leven als een Yogi. Hoe ziet dat er uit? Moet je daarvoor in een lotushouding kunnen zitten of op je hoofd kunnen staan. Vragen die wellicht aan de oppervlakte komen en jou ervan weerhouden om aan Yoga te gaan doen. Er zijn natuurlijk heel veel redenen om het niet te doen. Zelf stond ik er niet bij stil toen ik aan Yoga begon, hoe dat er uit zag, leven als een Yogi. Een Yogi is iemand die aan Yoga doet. Yoga is eenworden of heel zijn. Dat betekent dat je in het nu geen hinder ondervindt van de werking van energie of die nu prettig of niet prettig is. Dus wat er ook om je heen gebeurd je blijft in de staat van een Yogi, in balans.

Balans is een van de kenmerken van Yoga, een ander kenmerk is gezond zijn, geen zorgen over het lichaam hebben en als er een zorg is weten dat het iets tijdelijks is dat het voorbij gaat, dat het een ervaring is die jou verder kan helpen. Yoga is luisteren naar je lichaam en hiervoor doe je allerlei houdingen. Houdingen die erop gericht zijn om geblokkeerde energie in het lichaam vrij te maken. Energie die ooit is geblokkeerd en jou in het nu weerhoudt om de beste versie van jezelf te zijn of constant in een zelfde patroon houdt. Yoga is patronen herkennen en observeren, of deze jou brengen in de staat van harmonie of er van weerhouden.

Zelf ben ik begonnen met Yoga in 1999, ik was uitgenodigd door een paar collega's van de sportschool om mee te gaan naar een workshop Power Yoga. Een workshop die mij inspireerde om mijn focus te leggen op Yoga. Yoga is focus, aandacht hebben. Ik vond het zo prettig dat ik besloot om mijn aandacht te richten op Yoga en opende mijn Yoga en Pilates school, Bodyflex 100% Catharina. Een keuze die mij in allerlei verschillende situaties bracht en mij bracht tot de versie die ik nu ben: een Yoga docent die haar passie deelt in de vorm van het geven van lessen in groeps verband of privĂ©, het organiseren van workshops en cursussen, en schrijven van boeken.

Nieuwsgierig naar mijn agenda en de lessen, workshops en cursussen die ik geef. Mijn lesrooster staat op mijn website: www.bodyflex.nl

Namaste,
Catharina Blijlevens


Reacties

Populaire posts van deze blog

Over mijn linkerhand

Yogatherapie, zelfhelend vermogen

Zorg voor ontspanning