Blijf je naar je moeder gaan?


“Blijf je naar je moeder gaan?” waren de laatste woorden van mijn vader tegen mij. “Ja, pap, dat zal ik doen?” En die belofte ben ik nagekomen. Het is nu 29 jaar verder. Ik nam geen afscheid van mijn vader. In september 1991 had ik griep en was ik verkouden, mijn vader was verzwakt door kanker, zijn immuunsysteem was zwak door de vele chemotherapieen en bestralingen. Een week voor zijn overlijden belde hij mij op: “Kom je mij nog opzoeken?” “Nee, pap ik ben ziek, dadelijk steek ik je aan.” 

We hebben elkaar na dat gesprek niet meer gezien. Een week later overleed hij in zijn eigen bed, niet in een ziekenhuis, hij was naar huis gestuurd, want hij was uitbehandeld. 

Of ik, zijn dochter in het nu een vaccin ga nemen tegen een virus waarvan niet vaststaat hoe het is ontstaan. Nee, ik ga het niet nemen. Op basis van wat ik heb gezien met de mensen die mij lief zijn, neem ik het niet. Ze zijn al over, niet meer op deze aarde maar hun lessen aan mij staan in mijn geheugen gegrift. 

Mijn lieve tante die haar griepvaccins ieder jaar trouw nam, ieder jaar werd ze zieker en zieker, met als gevolg een hele snelle dood. Zo snel, dat het verplegend personeel niet in de gaten had wat ze had. Ja, een longontsteking vertelden ze mij, maar ik kon nog wel even naar huis om te eten. In dat uurtje dat ik thuis was overleed ze in een achteraf kamertje in een verpleegtehuis. 

Ja, ik heb een mening over het vaccin, voor mij geen spuit van de farmaceutische industrie, ik heb ze zien gaan mijn tante, mijn vader, zij die de medische wereld vertrouwden. 

Zelf gebruik ik geen medicijnen, iets in mij reageert hier niet goed op, de pil zorgde voor nare gevoelens en gedachten, een kuur om mijn vitamine D aan te vullen aangeraden door mijn huisarts zorgden voor een hoop ellende in mijn lijf. Ik reageerde heftig op de toevoeging om het product houdbaar te houden. 

Nee, voor mij geen prik met een virusdeeltje en andere toevoegingen waarvan je mag hopen dat jouw lijf er goed op reageert. Een lijf dat beschikt over een super intelligent systeem, dat als het een indringer zal zien voor jou aan de slag gaat. Maar doe je het te vaak een spuit in je arm zetten, of een indringer naar binnen sturen dan raakt het systeem van slag, en dat weten zij ook, alleen dat zeggen ze niet. Je ziet het aan ze, zij varen er wel bij met hun verkooppraatjes, maar aan mij gaan ze het niet verkopen. 

Nee, ik vertrouw op mijn systeem, het super intelligente immuunsysteem dat van slag raakt door stress, verkeerde voeding, medicijnen en angst. 

Angst, is een emotie die dit systeem van slag brengt, je lichaam gaat hormonen produceren die het systeem van slag brengt. Dus hoop ik dat je net als ik, niet in angst schiet en kunt ontspannen, je goed inleest over het product dat ze je willen inspuiten, voordat je besluit het vaccin te nemen. Lees in ieder geval de bijsluiter! 

Nee, ik neem het niet, er zijn andere opties.  Ja, er zijn andere opties, de doktoren en laboratoria houden zich hier druk mee bezig, want dat virus moet het land uit! 

Ondertussen blijf ik vertrouwen op mijn maatregelen, niet naar buiten gaan als je ziek bent, goed voor jezelf  en je naasten zorgen, spanning afwisselen met ontspanning, gezonde voeding eten, veel in de buitenlucht en verder trouw mijn mat op om mijn oefeningen te doen. 

Ja, daar kan je iets van vinden als je dit leest, dat ik het vaccin niet neem en gaan roepen: “Doe het dan voor de ander.” Nee, dit doe ik niet voor de ander, ik wil heel veel voor de ander doen, maar dit niet, dat is niet de bedoeling van dit virus. De bedoeling is dat je kijkt hoe je met jezelf omgaat, je gedraagt ten opzichte van de omgeving en of dit de harmonie op de aarde ten goede komt. 

Het virus leert ons dat het evenwicht op aarde verstoord is, en dat alleen wij dat kunnen veranderen, door ons af te stemmen op het ritme van de natuur. Niet door blijven werken, als je lichaam vraagt om rust, je geest geen zin meer heeft om zich in te spannen. Goed voor jezelf zorgen is luisteren en kijken wat zich afspeelt in je omgeving. In de omgeving zie je heel veel, het een raakt je wel, het ander raakt je niet, iets raakt je omdat het een gevoel in je opwekt. Ik kan mij best voorstellen dat je intens verdrietig bent als je geen afscheid kunt nemen van hen die voor je gezorgd hebben, je maatje waren door dik en dun, dat heb ik ook meegemaakt, ook ik heb ontzettend intens gereageerd vanuit mijn emoties toen het mij overkwam. 

Maar nu vijf jaar na de dood van mijn geliefde tante, die veel onderliggend lijden had, 29 jaar na de dood van mijn vader met een moegestreden lichaam snap ik de woorden van mijn vader heel goed! 

Naar je moeder blijven gaan, is naar je basis blijven gaan. Deze woorden kun je op verschillende manieren uitleggen vanuit je emotionele laag, vanuit je spirituele laag. Moeder komt van “matter”, de grondstoffen die jou vormen. Ze kan je gevoed hebben met liefde, aandacht, aanraking, of ze was niet thuis, ze was niet thuis om haar redenen. Zorg ervoor dat jij thuis bent, aanwezig bent in je lijf, weet hoe je lichaam zal reageren op een vaccin dat in een recordtempo is gefabriceerd. Zorg goed voor jezelf en degene die je lief zijn wellicht komt er dan meer evenwicht op deze aarde! 

Hoe lang gaat het duren? Het gaat zo lang duren als nodig is om de mensheid terug te krijgen naar gedrag dat overeenstemt met de wetten van de natuur. Chemische troep in lichamen spuiten past niet in deze wetten, dat is door mensen bedacht, op dieren uitgetest en nu zijn wij aan zet om te kijken hoe pas ik mijn gedrag aan zodat het virus is uitgeraasd! 

Namaste, 

Catharina Blijlevens

Reacties

Populaire posts van deze blog

Over mijn linkerhand

Yogatherapie, zelfhelend vermogen

Zorg voor ontspanning